نحوه عملکرد پادکست – Berliner Morgenpost
[ad_1]
گوش ها سوراخ شد
نحوه عملکرد پادکست در اینجا آمده است
به نظر می رسد سیل تصاویر روزانه بر همه چیز مسلط است. اما پادکست علی رغم اینکه یک قالب کاملا صوتی است ، همچنان موفقیت آمیز است. دلایل چیست؟ و اصلا پادکست برای چه کسانی است؟

کیفیت صدا باید صحیح باشد: حتی اگر حضور در استودیو لازم نباشد ، میکروفن استودیو همیشه توصیه می شود.
عکس: dpa
هامبورگ / برلین. یک رونق واقعی پادکست وجود دارد. راب Shimonyak ، تهیه کننده باتجربه رادیو ، این را سه سال پیش دیده و آژانس پادکست خود را در برلین ایجاد کرده است. او اکنون به افراد دیگر در مورد چگونگی استفاده از پادکست برای خودشان مشاوره می دهد.
در حال حاضر ، به سختی قالب دیگری وجود دارد که در آن شنوندگان بتوانند به مدت 30 دقیقه یا بیشتر توجه کامل داشته باشند ، می گوید Shimonyak. او سه دلیل اصلی رونق را می بیند.
اثر گلوله برفی
یکی از آنها اثر گلوله برفی است: بسیاری از افراد این شکل را برای خود کشف کردند و شروع آن نسبتاً آسان بود. می توانید با سرمایه گذاری روی میکروفون و ایده خوب شروع کنید. دوم ، Crown Pandemic ناگهان منجر به تقاضا و عرضه حتی بیشتر پادکست ها شد. با این حال ، در نهایت ، دلایل اصلی موفقیت سیستم عامل هایی هستند که دسترسی به پادکست ها را ایجاد کرده اند ، می گوید Shimonyak.
بستری برای موفقیت
اپل فرمت iTunes را در سال 2005 معرفی کرد – بستری که از قبل تاریخچه ای است. Spotify در حال حاضر در خط مقدم است. اما سیستم عامل های جدید مانند Podimo یا FYEO نیز می خواهند وارد این بازار صوتی شوند.
و پادکست ها از کجا می آیند؟ آیا می توانید این کار را خودتان انجام دهید؟ بله ، اما پادکست خود شما فقط در صورتی منطقی است که داستان خوبی برای گفتن داشته باشید ، می گوید Shimonyak. پادکست ها Docutainment هستند – ترکیبی از سرگرمی و اطلاعاتی که از مدت ها قبل وجود داشته است. بدون محتوای مناسب برای مخاطبان هدف خود نمی توانید کار کنید.
فناوری و اتصال
کیا همپل ، متخصص پادکست از هامبورگ معتقد است که رونق پادکست نیز به دلیل تجهیزات فنی بهتری است که امروز ارائه می شود: علاوه بر این ، مردم از قبل عادت کرده اند که رسانه های مورد نیاز خود را مصرف کنند. “در پادکست ها ، فقط این است که ما می توانیم هر موضوعی را هر زمان که بخواهیم درک کنیم.”
همپل می گوید: “پادکست بخشی از بسیاری از امور روزمره است. این باعث می شود شما با میزبان پادکست ها بسیار ارتباط برقرار کنید.” این “صمیمیت صوتی” به طور کلی برای همه گروه های سنی موفقیت آمیز است. به طور کلی مخاطبان پادکست به اندازه تصور شما جوان نیستند. پادکست دقیقاً مانند رادیو ، رسانه ای است که می توان با لمس آن یک دکمه “شرکت” داشت – و بدون تعامل زیاد.
چه کسی به من گوش می دهد
اما چگونه پادکست خود را شروع می کنید؟ دانیل اسپروگل ، مدیر آژانس پادکست در برلین ، می گوید: “شما قطعاً باید این س inال را از قبل از خود بپرسید: واقعاً می خواهید به چه كسی برسید؟” زیرا فقط محتوایی که مربوط به گروه هدف باشد می تواند آنها را به گوش دادن به پادکست وادارد. سپس باید در هر کجا که پادکست به گوش می رسد برگزار شود. شعار “همانجایی که گروه هدف خود هستید باشید” است.
اسپروگل می گوید: “ابتدا باید پادکست های اپل ، اسپاتیفای ، پادکست های گوگل ، یوتیوب ، دیزر و آمازون موزیک ذکر شوند.” با این حال ، محتوای اختصاصی شما باید حتی از طریق سیستم عامل نیز منتقل شود تا حتی بتواند پوشش خود را ایجاد کند.
کیفیت صدا همه چیز است
Sprügel به ویژه توصیه می کند که مبتدیان به کیفیت عالی صدا توجه کنند. این را می توان با یک ضبط کننده دیجیتال و یک میکروفون استودیویی با کیفیت بالا به دست آورد. کاربران و متخصصان پیشرفته همچنین به میکسرهای تولیدی چند کاناله متکی هستند ، که به طور خاص برای نیازهای پادکسترها طراحی شده اند و به عنوان مثال اتصال کامل به تلفن هوشمند را دارند.
اسپروگل می گوید ، حتی سخنرانان بی تجربه نیز فقط باید به خود اعتماد کرده و شروع به کار کنند ، زیرا بعد از آن می توان بسیاری از موارد را بهینه کرد. شجاعت به تنهایی کافی نیست: “بدون استراتژی ، هیچ موفقیتی حاصل نمی شود.”
کسانی که به پادکست علاقه مند هستند باید توجه داشته باشند که اگر زمان لازم ، توجه به جزئیات و حوصله را نداشته باشید ، موفقیت بعید به نظر می رسد. راب شیمونیاک نیز این را چنین می داند: “پادکست یک ماراتن است تا یک سرعت” ، اعتبار وی است. “ارسال سریع چند قسمت فایده ای ندارد.”
© dpa-infocom ، dpa: 210111-99-982008 / 3
[ad_2]