دسته‌بندی نشده

موج ورشکستگی در تجارت مد در حال افزایش است


ظاهراً به خاطر قفل است

موج ورشکستگی در تجارت مد در حال افزایش است

بحران تاج بیشتر و بیشتر تجار نساجی را به زانو در می آورد. پس از Galeria Karstadt Kaufhof ، Sinn و Appelrath Cüpper ، آدلر اکنون باید به مراحل ورشکستگی پناهنده شود. و فروشگاه های مد بیشتری احتمالاً دنبال می کنند.

به روز شده: 01/11/2021 ، 20:43


Adler Modemärkte AG تقاضای آغاز مراحل ورشکستگی در خودگردانی را دارد.  با این حال ، فروش در فروشگاه ها همچنان ادامه دارد.

Adler Modemärkte AG تقاضای آغاز مراحل ورشکستگی در خودگردانی را دارد. با این حال ، فروش در فروشگاه ها همچنان ادامه دارد.

عکس: dpa

دوسلدورف اسپریت ، گالریا کارستاد کافوف ، سین ، اپلراث کوپرز ، هالهوبر و اکنون آدلر: خرده فروشان مشهور آلمانی باید از ابتدای بحران کرونا به مراحل ورشکستگی پناه ببرند.

و موارد دیگر باید به زودی دنبال شوند. هر دو بیمه گر اعتبار اولر هرمس و انجمن تجارت نساجی (BTE) این موضوع را می پذیرند.

آخرین قربانی بحران کرونر در تجارت پارچه ، زنجیره مد سنتی Adler است. به دلیل بدهی بیش از حد ، Adler Modemärkte AG به دادگاه منطقه Aschaffenburg مراجعه کرد تا مراحل ورشکستگی را در خودگردانی آغاز کند. قاضی مسئول ورشکستگی روز دوشنبه گفت: یک متخصص منصوب شده است تا بررسی کند آیا مسئولیت شخصی از عهده پرداخت ورشکستگی است.

این شرکت امیدوار است که از طریق یک طرح ورشکستگی ، سازماندهی مجدد یابد ، زیرا اخیراً توسط رقبا Galeria Karstadt Kaufhof ، Sinn یا Appelrath Cüpper به ارث رسیده است. بنابراین ، عملیات تجاری – حتی الامکان به دلیل تاج گذاری – نیز باید به طور کامل ادامه یابد. آدلر 171 فروشگاه را اداره می کند ، 142 فروشگاه در آلمان و همچنین یک فروشگاه آنلاین.

آدلر تأکید کرد ، دلیل درخواست ورشکستگی محاصره دوم تاج است. این شرکت دیگر به دلیل تعطیلی بیشتر شعب فروش که از اواسط دسامبر سال 2020 ادامه داشته است ، دیگر قادر به کنار آمدن با کاهش چشمگیر فروش نبود.

در بیانیه اتحادیه وردی آمده است: “تا آنجا که ما می دانیم ، آدلر قبل از محاصره جدید تا دسامبر یک شرکت بسیار قدرتمند بود.” بنابراین ، اتحادیه انتظار دارد که تجدید ساختار بدون کوچک سازی و بدون تعطیلی شعب صورت گیرد و قراردادهای جمعی داخلی آدلر بی تأثیر باشد. این می تواند با کمک مالی سهامدار اکثریت S&E Kapital ، که یکی از بنیانگذاران صاحب سابق و در حال حاضر ورشکسته Adler Steilmann است ، امکان پذیر باشد.

بسیاری دیگر از خرده فروشان مد نیز احتمالاً چنین مشکلاتی را دارند. رون ون هت هوف ، مدیر بیمه اعتبار آلمانی ، اولر هرمس ، از آژانس خبری آلمان گفت: “بسیاری از شرکت ها به تجارت کریسمس اعتماد می کنند تا با بهای کوچک خود را نجات دهند.” اما با قفل ، این امید شکسته شد. “در این زمینه ، ما انتظار داریم ورشکستگی های بیشتری در این زمینه انجام شود.”

حتی انجمن تجارت نساجی (BTE) در پاسخ به دادخواست ورشکستگی آدلر می گوید: “این آخرین مورد نخواهد بود.” در حال حاضر ، شرکت های این بخش برای پرداخت کالاهای بهار و تابستان به پول زیادی نیاز دارند. اما پول کمی است – به دلیل قفل شدن ، بلکه همچنین به دلیل اینکه تاکنون کمک چشمگیری از طرف دولت به صنعت صورت نگرفته است. BTE می ترسد ده ها هزار فروشگاه مد و بیش از 100000 شغل در معرض خطر قرار گیرند.

خاطرنشان می شود که تاکنون ، علی رغم تعلیق نسبی تعهد به تشکیل پرونده برای ورشکستگی ، بازیکنان بزرگ اغلب به دنبال محافظت در روند ورشکستگی هستند. فقط در نه ماه اول سال 2020 ، اولر هرمس در مجموع هشت شرکت به اصطلاح “بزرگ ورشکستگی” را با فروشی بیش از 50 میلیون یورو در بخش خرده فروشی منسوجات ثبت کرد. در مدت مشابه سال گذشته ، فقط سه مورد وجود داشت. یک دلیل برای این امر ممکن است این باشد که غول های صنعتی هنوز تمایل بیشتری نسبت به رقبای کوچکتر دارند که از روند ورشکستگی به عنوان ابزاری برای بازسازی ساختار بدهی ، خلاص شدن از اجاره های طولانی و گران قیمت استفاده کنند. جدا شدن از کارمندان آسان تر است.

هیچ پیشرفت سریعی در صنعت وجود ندارد ، حتی اگر همه گیر همه ساله به لطف واکسن هایی که در حال حاضر تولید می شوند ، کنترل شود. اولر هرمس انتظار ندارد که در تجارت مد تا سال 2023 به سطح قبل از بحران بازگردد – و بنابراین دیرتر از سایر بخشها. ران ون هت هوف گفت: “بنابراین این یک طلسم طولانی طولانی است که شرکت ها باید به آن تسلط داشته باشند. این گندم را از گیاه جدا می کند.”

این صنعت حتی قبل از همه گیری تحت فشار بود. فروش در خرده فروشی های مد ثابت سالهاست که در حال کاهش است. این تجارت به ویژه برای خرده فروشان آنلاین و فروشندگان مد سریع مانند پریمارک بسیار خوب بود. طبق مطالعه اخیر شرکت مشاور مدیریت PwC ، تعداد شرکتهای صنعت پوشاک بین سالهای 2010 و 2019 تقریباً یک سوم (31 درصد) کاهش یافته است. به طور خاص ، شرکتهای بسیار کوچکتر با کمتر از 100 کارمند از بازار ناپدید شدند. .

بحران تاج بر صنعت آسیب دیده تأثیر گذاشته است. این بحران باعث تغییر در صنعت شده است. استفان شوورتل ، متخصص خرده فروشی PwC ، پیش بینی می کند تنها کسانی که نیازهای مشتریان با مفاهیم ابتکاری را برآورده کنند ، زنده می مانند. “ما می بینیم که فعالان بازار بدون بازآرایی استراتژیک ناپدید می شوند و باعث ایجاد سطح بالایی از فرصت های شغلی در مراکز شهری آلمان می شوند.”

با این حال ، بحران صنعتی فعلی چیز خوبی برای مصرف کنندگان دارد. طبق برآوردهای BTE ، تا پایان ژانویه احتمالاً نیم میلیارد کالای مد فروخته نشده در فروشگاه ها جمع می شود. بیشتر آنها کالاهای زمستانی است که با توجه به نزدیک شدن بهار روز به روز ارزش خود را از دست می دهند. سخنگوی صنعت رون ون هت هوف انتظار دارد پس از بازگشایی فروشگاه ها “جنگ تخفیف” واقعی داشته باشد.

© dpa-infocom ، dpa: 210110-99-973636 / 10

Similar Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *