رئیس مسی در برلین: “ما جهان را به برلین دعوت می کنیم”




برلین مارتین اکنایگ جدید است. وی به عنوان رئیس هیئت مدیره ، از ژانویه مسیر را برای مس برلین تعیین کرد. او که در برلین متولد شد ، در اولین مصاحبه خود مصمم به نظر می رسد ، اما همچنین باید صبور باشد. همه گیری هنوز اجازه برگزاری نمایشگاه های بزرگ عمومی را نمی دهد.

برلین مورگن پست: شما از ابتدای ژانویه رئیس جدید نمایشگاه در برلین هستید. چگونه روزهای اول زنده مانده اید؟



مارتین اکنگ: آن بسیار هیجان انگیز بود. من در حال حاضر مکالمه های زیادی را با کارمندان انجام می دهم تا از چالش ها و نیازهای مختلف مشتریانمان مطلع شوم. علاوه بر این ، تقویم نمایشگاه تجاری به کار خود ادامه می دهد. اما به سرعت تفاوت این سالها را نیز متوجه شدم. ما قصد داشتیم هفته آینده درهای هفته سبز را باز کنیم و دوست دارم 400،000 نفر را پذیرایی کنم. متأسفانه ، این کار نمی کند.

چقدر ضرر دارد که وقایع نمی توانند در چارچوب معمول اتفاق بیفتند؟

درد می کند. با این حال ، از دیدگاه من ، واضح است که نیاز به اتحاد ، تبادل ایده و سپس امکان تجارت با یکدیگر از طریق تماس ثابت است. شاید حتی قوی تر از دوره تاج. زیرا خستگی حاصل از تماس های ویدئویی بسیار بسیار زیاد است. در هفته سبز ، بحث و تبادل نظر عمدتا در اینترنت انجام خواهد شد. ما همچنین در حال گشودن زمینه های جدید هستیم. ما در حال ساخت یک استودیوی پخش جریانی هستیم و برای اولین بار در هفته های سبز برای ایجاد محتوا و سپس استفاده مجدد از آن استفاده خواهیم کرد. به نظر من ، این نقش در دوره پس از تاج کشی ادامه خواهد داشت. ما هنوز چیزکیک دیجیتال اختراع نکرده ایم. اما عناصر دیجیتالی نقش پررنگی در آینده نمایشگاه ها خواهند داشت.


همچنین برای برگزاری دوباره نمایشگاههای تجاری بزرگ در برلین نیاز اقتصادی زیادی وجود دارد. هتل ها ، رستوران ها ، رانندگان تاکسی و خرده فروشان به این بازدید کنندگان بستگی دارند. دوباره تحت چه شرایطی نمایشگاه ها برای شما امکان پذیر است؟

مفاهیمی برای اطمینان از عملکردهای رویداد ایمن موجود است. جدی ترین چیزی که در حال حاضر از دست رفته است سفرهای بین المللی است. در اینجا رویدادهایی داریم که 80 تا 90 درصد آنها غرفه داران بین المللی هستند و بنابراین بازدیدکنندگان زیادی از کشورهای دیگر دارند. در حال حاضر ، میهمانان به شهر نمی آیند. پیش نیاز یک تجارت عادی تجارت عادی نه تنها سهمیه واکسیناسیون در آلمان ، بلکه فرصت و امنیت برای سوار شدن به هواپیما بدون خطر است. مردم در حال حاضر منتظر آن هستند ، اما مطمئناً باید شرایط ورود و بازگشت وجود داشته باشد که این سفر را ممکن کند.

آیا نمایشگاه تجارت بزرگ واقعاً برمی گردد؟

تا سال 2020 ، برلین یکی از مکانهای شلوغ نمایشگاه در آلمان بود. این می تواند ما را امیدوار کند. آیا مثل قبل عالی خواهد شد؟ من هم هنوز این را نمی دانم. ما همچنین در حال آماده سازی این واقعیت هستیم که ممکن است یک شکست باشد. از نظر من ، قدم به قدم دوباره بالا می رود. ما همچنین تصور نمی کنیم که در سال 2022 به سطح قبل از تاج برسد ، اما احتمال دارد که تا سال 2023 یا 2024 دوام بیاورد. اما در نیمه دوم سال ما می توانیم با IFA درها را برای عموم مردم دوباره باز کنیم . این برنامه ریزی فعلی ما است.

همچنین بخوانید: صنعت جهانگردی برلین امیدوار است که بتواند تحولی در این زمینه ایجاد کند

آیا IFA با سال گذشته که فقط چند بازدید کننده تجاری اجازه ورود به سالن ها را داشتند ، متفاوت است؟

بله ، IFA افزایش می یابد و دوباره به زمان بیشتری نیاز دارد. ما دنیا را به برلین دعوت می کنیم و مردم نیز خواهند آمد.

در سال 2020 ، تقریباً همه برنامه های برنامه ریزی شده ، نه تنها نمایشگاه های بزرگ تجاری ، بلکه بسیاری از کنگره ها نیز لغو شدند. این ایالت قبلاً با 85 میلیون یورو به نمایشگاه کمک کرده است. وضعیت مالی مسی برلین چگونه است و آیا جامعه دوباره به حمایت نیاز دارد؟

در شرایط فعلی قابل درک است که حداقل در نیمه اول سال مشاغل عادی و موفقی نخواهیم داشت. اما در این صورت می بینیم فرصت های واقعی برای شروع مجدد وجود دارد ، حتی اگر خطراتی وجود داشته باشد که هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند. اما در سال 2021 نیز به کمک نیاز خواهیم داشت. با این حال ، نه به حدی که سال گذشته آنها را دریافت کردیم. این در پایین خواهد بود.

آیا می توانید خاص باشید؟

من این را یک مقدار متوسط ​​دو رقمی میلیونی می نامم.

چه اتفاقی برای پول می افتد؟

اول از همه ، این در مورد نقدینگی است. اما ما همچنین در فعال سازی مجدد تجارت سرمایه گذاری خواهیم کرد.

جالب هم هست: IHK: شرکت ها به کمک بیشتری از کشور نیاز دارند

آیا برای احیای مجدد تجارت منصفانه به بودجه اولیه نیاز دارید؟

بسیاری از صنایع پس از کرونا به بودجه اولیه نیاز دارند. ما نیز از این امر به طور غیرمستقیم سود می بریم. از این نظر ، انجام خیر برای دیگران برای مسی برلین نیز مفید است. ما در حال حاضر سعی داریم هزینه های خود را به میزان لازم کاهش دهیم. ما در مدت زمان کوتاهی تا 60 درصد نیروی کار خود را داریم. هدف ما البته این است که هر چه زودتر از این وضعیت خارج شویم. ما می خواهیم مشارکت کنیم ، نه اینکه آن را ارائه دهیم.

شما ممکن است در بدترین بحران صنعت عادلانه برای شغل جدید خود اقدام کنید. چه چیزی شما را مجبور به انجام آن کرد؟

این یک بحران است یا نه: صنعت منصفانه بدون شک همچنان یک صنعت هیجان انگیز است که در حال ساخت است. با آنچه آورده ام و همچنین شرایط عمومی و تیم حاضر در اینجا ، فرصت خوبی را برای کمک قابل ملاحظه به شهر می بینم. من همچنین دیدگاه خارجی را حمل می کنم. گاهی اوقات این خیلی خوب است. در مورد من ، حتی از خیلی دور ، زیرا مدتی آلمان و برلین را از خیلی دور تماشا می کردم.

با این حال ، شما هرگز تجارت داخلی سنتی را تجربه نکرده اید. چرا شما فرد مناسبی هستید که دوباره مسی برلین را راه بیندازد؟

بدیهی است که من یک متخصص نمایش تجاری نیستم ، اما تمایل زیادی به تبدیل شدن به آن دارم. با این وجود ، من به عنوان مثال دنیای نمایشگاه های تجاری را به عنوان غرفه دار دیده ام و همچنین می دانم سرویس غرفه یعنی چه. همچنین تجربه من در چین و سالها کار در یک شرکت بین المللی مانند زیمنس نیز شامل می شود. در صنایع دیگر ، شما قطعاً بیش از بخش نمایشگاه های تجاری دچار بحران هستید ، جایی که کار موفقیت آمیز بوده است و بنابراین اوضاع در سال های اخیر در حال افزایش است. از این نظر ، من مقداری مقاومت دارم که می تواند به ما کمک کند تا به خوبی از بحران خارج شویم.

تجربه او همچنین در بخش املاک و مستغلات است. برداشت شما از مرکز نمایشگاه چیست؟

در شرایط عادی ، مسا برلین در سال های اخیر نرخ اشتغال بسیار بالایی داشته است. بنابراین منطقه نه خیلی بزرگ است و نه خیلی کوچک. به طور خاص ، با Hub27 و City-Cube ، سالن هایی نیز داریم که برای انعطاف پذیری طراحی شده اند. بنابراین امروز آنها یک فضای نمایشگاهی هستند ، فردا یک فضای کنفرانس و روز دیگر یک جلسه عمومی برگزار می شود. این انعطاف پذیری در استفاده به ویژه در مواقعی که محصولات و پیشنهادات باید با تقاضای تغییر یافته سازگار شوند ، کمک می کند. علاوه بر این ، نوسازی سالن های دیگر و مطابقت آنها با آخرین استانداردهای فنی آغاز شده است. با این حال ، وقتی پول کم می شود – مانند آن روزها – فرد مراقب هزینه های خود است. در آینده ، ما باید برای بودجه بیشتر مبارزه کنیم ، اما کارهای درست را متوقف نخواهیم کرد.

بنابراین تعمیر در ابتدا به تأخیر افتاد؟

نه ، ما کارهایی را که شروع کردیم ادامه می دهیم. و ما همچنان به صرف پول برای موضوعات مناسب ادامه خواهیم داد. نمی گویم هیچ کاری جواب نمی دهد.

آیا ما هنوز هم به چنین وسعت زیادی احتیاج داریم یا می توانید فکر کنید که یک کار متفاوت انجام دهید؟

در کمتر از 14 روز پاسخ دادن به آن آسان نیست. فکر می کنم ما به فرصت هایی که اکنون فضاهای نمایشگاهی به ما می دهند نیاز داریم. تصور کنید اگر ایده خوبی داشتید ، می توانستید موضوعی را توسعه دهید و سپس جایی ندارید. ما برای آنچه که داریم ارزش قائل هستیم. و همانطور که گفتم ، ما در سالهای اخیر بسیار شلوغ بوده ایم.

مرکز کنوانسیون بین المللی (ICC) که هنوز در انتظار تجدید است ، هنوز چه نقشی می تواند بازی کند؟

مسی برلین فرصت هایی را برای ادامه استفاده از بخشی از این کنگره می بیند. ما با همه افراد درگیر در ارتباط هستیم. الزامات مربوط به فناوری امروز قطعاً باید جبران شود. بنابراین ، شروع مجدد بسیار ارزان نخواهد بود. اما ما هنوز هم می توانیم بخشی از منطقه را که هنوز تعریف نشده است تصور کنیم – و این را همیشه گفته ایم – که هنوز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آیا امیدوارید ICC امسال نیز ادامه یابد؟

اولویت مضامین احتمالاً امسال فقط به میزان محدود این امکان را می دهد. با این وجود ، مسیح برلین در بحث در مورد توسعه مکان شرکت خواهد کرد.

از همه گیری تاج ، موضوعات جدیدی برای نمایشگاه های تجاری ممکن است توسعه یابد. آیا از قبل ایده هایی برای این کار دارید؟

ما به شدت روی این مسائل کار می کنیم. حتی قبل از زمان من ، ابتکاراتی وجود داشت که با این مسئله سروکار داشتند. ما اکنون این بحث و ایده ها را تحت عنوان جدیدی خلاصه کرده و آن را “Messe Plus” می نامیم. این ممکن است اکنون کمی مبهم به نظر برسد ، اما در واقع نشان می دهد که چیست. زیرا اساساً مبحث نمایشگاه ها و کنگره ها همیشه به عنوان یک ستون قوی باقی خواهد ماند. اما مضامین گسترش یافته و تغییر خواهند کرد ، و می توانند ، اما لازم نیست ، بسیار دیجیتالی باشند.

اسبهای پیشران موجود در نمایشگاه مانند نمایشگاه ITB ، نمایشگاه بین المللی هوافضا ILA یا سایر رویدادهای مهم را چگونه دیگر می بینید؟ آیا این مشکلات همچنان نقشی را ایفا می کنند یا نیاز به تعدیل مجدد دارید؟

بسیاری از رویدادهای ما مانند IFA ، ITB ، InnoTrans یا هفته سبز بین المللی تجربه بسیار طولانی دارند. به عنوان مثال ، در آینده ای قابل پیش بینی 100 سال را در هفته سبز جشن خواهیم گرفت. چنین سالگردی نشان می دهد که چنین رویدادهایی همیشه دوباره کشف شده و با Zeitgeist سازگار شده اند. مارک ها ، حضور و ادراک بسیار قوی هستند و بازار این را یک مشکل برای اتحاد می داند. بنابراین این فقط یک موفقیت در بازاریابی نیست ، بلکه شناخت بسیار عمیق این رویداد است. اگر ما همچنان به دقت به آنچه مشتریان نیاز دارند گوش دهیم ، در آینده نیز این کار را ادامه خواهیم داد. هفته سبز را انتخاب کنید. اکنون تمرکز بر روی عناوینی مانند پایداری و رفاه حیوانات است. اینها موضوعاتی است که قطعاً 70 یا 80 سال پیش در دستور کار نبوده است. در این رابطه ، من اطمینان دارم که 50 سال دیگر ، موضوعات قابل اجرا نیز در اینجا خانه خود را پیدا خواهند کرد. روند راه اندازی هنوز در حال انجام است.