آهنگ های عمیق تاج در سال 2020



دنیای جدید جسورانه الکترونیکی؟

آهنگ های عمیق تاج در سال 2020

هیبریدی و الکتریکی در حال پیشرفت هستند ، موتورهای احتراق داخلی به طور فزاینده ای شرایط دشواری را تجربه می کنند – به نظر می رسد این روند اصلی در صنعت خودرو تحت تأثیر بحران در سال 2020 بوده است. جذاب بودن گزینه ها نیز به دلیل یارانه ها است. این صنعت باید لرزاند که آیا 2021 بهبودی ایجاد می کند یا خیر.

به روز شده: 01/12/2021 ، 18:28


تعداد خودروهای الکترونیکی بیشتر ، موتورهای احتراق داخلی کمتر: به طور کلی ، صنعت خودروی آلمان هنوز با بحران شدید فروش دست و پنجه نرم می کند.

اتومبیل های الکترونیکی بیشتر ، موتورهای احتراق داخلی کمتر: به طور کلی ، صنعت خودروی آلمان هنوز با یک بحران شدید فروش دست و پنجه نرم می کند.

عکس: dpa

ولفسبورگ / اشتوتگارت / مونیخ (dpa) – تحرک الکترونیکی یک جهش بزرگ است ، اما کل تجارت به طور خطرناکی فلج می شود: خودروسازان آلمانی کرونا 2020 بسیار مبهم را پشت سر خود دارند.

به طور کلی ، صنعت هنوز با یک بحران شدید فروش دست و پنجه نرم می کند. رشد درایوهای الکتریکی باید با دقت درمان شود ، زیرا حق بیمه خرید برای بسیاری از مشتریان نقش مهمی دارد. فعالان اقلیمی همچنین خودروهای هیبریدی با موتورهای احتراق داخلی را کلاهبرداری می دانند. اگرچه ویروس و اقتصاد تقاضا در سال جدید را کاهش نمی دهند ، انتقال به میزان قابل توجهی کاهش انتشار CO2 در میان مدت ممکن است به تدریج موفقیت آمیز باشد.

این همه گیر نه تنها در رهبر بازار فولکس واگن اثری برجای گذاشته است. به طور کلی ، همانطور که این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد ، تحویل مارک اصلی در بزرگترین شرکت خودروسازی در جهان 15.1 درصد نسبت به سال 2019 کاهش یافته است. به طور خاص ، منطقه اصلی اروپای غربی منفی 23.4 درصد عملکرد بدتری داشته است. موسسه CAR Duisburg این ضعف را در آستانه خود برای کل صنعت تشخیص داده است: حتی در بحران مالی 2008/2009 و در نتیجه بحران بدهی یورو ، اتومبیل های بیشتری در کشورهای اروپای غربی فروخته شد.

و در چین ، که در این فاصله وضعیت تاج دوباره تثبیت شده است ، اوضاع خوب پیش نمی رود. VW کاهش فروش بیش از 10٪ را برای سال 2020 گزارش کرد. با این حال ، همانند سایر تولیدکنندگان ، توسعه خودروهای برقی و هیبریدی این تصویر را روشن تر می کند.

به عنوان مثال ، شرکت مستقر در ولفسبورگ افزایش فروش مدل های اصلی مارک با باتری خالص را به تقریباً سه برابر سطح سال قبل گزارش کرد – اخیراً تقریباً 134،000 واحد. به طور کلی برای اتومبیل های الکتریکی – از جمله آنهایی که دارای درایو هیبریدی هستند – این افزایش 158 to به بیش از 212،000 ماشین افزایش یافته است. رئیس برند اصلی رالف براندشتاتر گام قاطعی می داند: “2020 نقطه عطفی برای فولکس واگن و دستیابی به موفقیت در بحث تحرک الکتریکی بود.” مشتریان تجاری قبلاً اتومبیل های بیشتری را با پیشرانه جایگزین سفارش داده اند.

پس از ID.3 جمع و جور و SUV ID.4 کوچک ، VW Stromers تمیز دیگر طی چند سال آینده راه اندازی می شود. با این حال ، به خصوص هنگامی که صحبت از اتومبیل های کوچک می شود ، واردکنندگانی مانند رنو با سگ برتر آلمان رقابت می کنند: رقیب فرانسوی اعلام کرده است که ثبت نام برای مدل Zoe سه برابر است. و کره جنوبی (کیا ، هیوندای) یا گروه PSA (اوپل ، سیتروئن ، پژو) نیز عجله دارند.

نتایج سالانه سال 2020 برای رقبای محلی به طور مشابه متفاوت است. با وجود رکورد دیگر در فروش در چین ، دایملر با داده های سال قبل مطابقت ندارد. مدل های مارک اصلی مرسدس بنز در حدود 2.16 میلیون بار در سراسر جهان فروخته شده اند – کاهش 7.5 درصدی. به ویژه در نیمه اول سال ، اثرات همه گیر به شدت اشتوتگارت را تحت تأثیر قرار داد و در اینجا نمایندگی های فروش خودرو تعطیل شدند و چندین کارخانه در برخی مواقع تعطیل شدند.

رئیس دایملر Ola Källenius از تقاضای مدل های الکترونیکی بسیار راضی بود: حدود 160،000 دستگاه فروخته شد ، 115،000 دستگاه آنها هیبریدی و حدود 27،000 اسمارت برقی بود. اولین اتومبیل برقی تمام مرسدس ، EQC ، حدود 20 هزار بار فروخته شده است.

موازات BMW: این گروه – از جمله بخش موتور سیکلت و مارک های انگلیسی Mini و Rolls-Royce – 2.3 میلیون وسیله نقلیه را از بین برد ، 8.4 درصد کمتر از سال 2019. 777000 وسیله نقلیه در چین وجود داشت و افزایش بیش از هفت درصدی رکورد ، در اروپا فروش 16 درصد کاهش یافته و به 912،600 واحد رسیده است. در بازار داخلی آلمان اوضاع با منفی 13 درصد و 287000 اتومبیل و موتورسیکلت کمی کمتر بود.

مارک های آلمانی دیگر در گروه VW نیز نتوانستند از روند صنعت جلوگیری کنند. آئودی گزارش کرد که نزدیک به 1.7 میلیون خودرو در سراسر جهان فروخته شده است که بیش از هشت درصد کاهش نشان می دهد. بدون چین ، اوضاع بسیار بدتر بود: 727،300 اتومبیل فروخته شده در این کشور به معنای افزایش 5.4٪ است. در آلمان ، آئودی با افت 21 درصدی عملکرد بهتری نسبت به کل اروپا داشت.

پورشه حدود 272000 نسخه از سراسر جهان ارسال کرده است که سه درصد کمتر از سال 2019 است. این کاهش در آلمان 17 درصد و در چین افزایش یافته است. مانند سایر صنایع ، تجارت لوکس کمتر تحت تأثیر کاهش تقاضا برای تاج قرار گرفت. وسایل نقلیه تجاری سبک VW بیش از 24 درصد سهم دارند.

روزنه امید در آلمان ممکن است وضعیت بهتر ماه دسامبر باشد. ماه گذشته ، اداره حمل و نقل جاده ای فدرال حدود 10 درصد ثبت نام جدید بیشتری نسبت به دسامبر 2019 ثبت کرد. اما در اینجا نیز ، یک اثر برداشت تا حدی تقلبی شامل می شود: “بسیاری از مشتریان خصوصی در پایان سال یک ماشین خریداری کردند تا از مزایای کاهش استفاده کنند. مالیات بر ارزش افزوده “، توضیح داد رینهارد زیرپل از انجمن تولید کنندگان بین المللی وسایل نقلیه موتوری.

© dpa-infocom ، dpa: 210112-99-987980 / 4